Η Ελεονώρα Ζουγανέλη μέσα από μια συνέντευξη αποκαλύπτει τα συναισθήματα της αυτή τη περίοδο αλλά και για το νέο την τραγούδι.
 
Πρόσφατα κυκλοφορήσατε το «Σταθερό», μια ελληνική δια­σκευή του τραγουδιού της Ιτα­λίδας ντίβας Mina με τίτλο «Impagliatori d’ aquile». Πώς προέκυψε αυτό;
 
«Το συγκεκριμένο τραγούδι το γνωρίζω αρκετά χρόνια, δεν ήταν όμως από τα κομμάτια της Mina που έβαζα συχνά να ακού­σω, βγήκε το 1998, και εγώ συ­νήθως εστίαζα στις πιο παλιές, πιο κλασικές επιτυχίες της. Η εμπειρία που έχω αποκτήσει μέχρι τώρα με έχει κάνει να πι­στεύω, ωστόσο, ότι τα τραγού­δια έρχονται και σε βρίσκουν. Κάποια πράγματα συμβαίνουν τελείως συγκυριακά και αυτό πρέπει να το αποδεχόμαστε».
 
Τι εννοείτε;
 
«Εννοώ πως ετοίμαζα τελείως δι­αφορετικά εγχειρήματα και ήρθε η πανδημία και έφερε τα πάνω κάτω στη ζωή όλων μας. Κατά το πρώτο lockdown πέρασα πολύ δύσκολα, ένιωσα μεγάλη απογο­ήτευση, πολύ φόβο και απίστευ­τη ανία. Αγαπάω πάρα πολύ τις ζωντανές εμφανίσεις και ήρθα αντιμέτωπη με ένα αίσθημα με­γάλης ματαίωσης όταν κατάλα­βα πως τα live δεν θα πραγμα­τοποιούνταν.
 
Το καλοκαίρι κά­ναμε βέβαια κάποιες συναυλίες, έστω υπό αντίξοες συνθήκες, και δοκιμάσαμε διάφορες διασκευ­ές που θέλαμε να τις ενσωματώ­σουμε στο πρόγραμμα. Τα παιδιά της μπάντας μου πρότειναν κάποια στιγμή – εφόσον κάποια κομμάτια βγήκαν ωραία – να ορ­γανωθούμε και να τα ηχογραφή­σουμε τώρα που καθόμαστε. Το σκέφτηκα λίγο. Δεν είμαι πρω­τοεμφανιζόμενη τραγουδίστρια και δεν ήμουν σίγουρη αν θα εί­χε νόημα το να κάνω δίσκο με διασκευές».
 
Τι σας έπεισε τελικά;
 
«Συνειδητοποίησα ότι ο βασικός πυρήνας των κομματιών που εί­χα επιλέξει να διασκευάσω κυ­κλοφόρησε σε ένα συγκεκριμέ­νο χρονικό διάστημα, χονδρικά από τα τέλη των 80s μέχρι τις αρχές των 00s. Αυτή ήταν και η περίοδος που θυμάμαι να κά­νω μόνη μου μουσικές επιλο­γές, να ανακαλύπτω και πράγ­ματα πέραν των ακουσμάτων των γονιών μου, πρόκειται δη­λαδή για το διάστημα μέσα στο οποίο διαμορφώθηκε το κριτή­ριο μου.
 
Έτσι σκέφτηκα ότι θα είχε ίσως ενδιαφέρον να κάνω ένα άλμπουμ με δικές μου ερ­μηνείες σε τραγούδια που άκου­γα μικρή. Εντελώς συμπτωματι­κά έλαβα ένα μήνυμα από τον Νίκο Μωραΐτη με τους στίχους για το “Σταθερό”. Μου είπε ότι το έγραψε και με σκέφτηκε. Το άκουσα και μου ταίριαξε από­λυτα για το πρότζεκτ που ετοί­μαζα. Θέλω να πω ότι όλα συ­νέβησαν λίγο απρογραμμάτιστα, σαν να υπήρχε υλικό που με πε­ρίμενε.
 
Η δουλειά αυτή δεν θα κυκλοφορήσει ως φυσικό προ­ϊόν, θα ανεβεί μόνο στις ψηφι­ακές πλατφόρμες, παρ’ όλο που κάνω μια προσπάθεια να βγει και σε συλλεκτική έκδοση, σε μορφή κασέτας, για να παρα­πέμπει και στα 905, αν και θα ήθελα να τονίσω ότι δεν μιλάμε για φόρο τιμής στη συγκεκριμέ­νη δεκαετία».
 
Τώρα που έχει περάσει λίγος χρό­νος, έχετε συμβιβαστεί με το γε­γονός ότι οι μουσικές σκηνές πα­ραμένουν κλειστές; «Καθόλου. Μου λείπει πάρα πολύ η αίσθηση του live, τόσο που στην αρχή αναρωτιόμουν αν υπερβάλλω. Έχω όμως μια βαθιά ανάγκη να προσδιορίσω ξανά τη σχέση μου με το κοινό και το ότι αυτό αναβάλλεται επ’ αόριστον μου προκαλεί αναστά­τωση, φόβο, ανασφάλεια. Είναι και οι εξελίξεις τόσο ραγδαίες, ενώ θεωρητικά είμαστε κλεισμένοι σπίτι μας, σε απραξία, πα­ράλληλα συμβαίνουν καταιγιστικά γεγονότα και αυτό το χάσμα ι με αποσυντονίζει. Έχω και μια μεγάλη ανησυχία.
 
Ντρέπομαι να βγω και να τραγουδήσω, αρχίζω και κλείνομαι στον εαυτό μου, θέλει προπόνηση η έκθεση επά­νω στη σκηνή. Νιώθω σαν αγρί­μι μέσα σε κλουβί. Αναρωτιέμαι αν θα μπορέσω να ξεπεράσω τα συμπλέγματά μου όταν έρθει η στιγμή.
 
Η περιρρέουσα βιαιότη­τα των αλλαγών που συμβαίνουν δυσχεραίνει πολύ τα πράγματα για έναν καλλιτέχνη που ανα­ζητεί την αποδοχή, νιώθεις τε­λείως μετέωρος. Εδώ ο κόσμος καίγεται, ποιος θα ασχοληθεί με τη μουσική σου και με αυτά που θέλεις να πεις;». είπε η τραγουδίστρια ενώ λίγο καιρό πριν είχε εξομολογηθεί τον έρωτα την για τον σύντροφό της.

Leave a Comment